Myśl przewodnia szpitala Drukuj

Weryfikujemy misję szpitala – deklarację celu działania, mając świadomość, że w sektorze usług medycznych właściwe opracowanie treści misji ma duże znaczenie, ponieważ osiągnięcie sukcesu zależy od stopnia realizacji celu działalności.

 

Misja organizacji to sformułowanie jednoznacznego i fundamentalnego celu, wyróżniającego organizację od innych w tej samej branży. Powinna w zwięzły sposób nakreślać wizję organizacji oraz kierunki jej działań na lata. Nie oznacza to jednak, że misji nie należy zmieniać. Jednakże zmiana ta powinna być zasadna.

 

Misja WSzS nr 4 w Bytomiu „Zaufanie naszych pacjentów jest dla nas wartością najwyższą” została całkowicie zmieniona w 2007 roku przez ówczesną kadrę zarządzającą. Otrzymała wówczas następujące brzmienie „Wysoki standard świadczonych usług medycznych w przyjaznym klimacie powrotu do zdrowia pacjentów naszym nadrzędnym celem”. Tak określona misja nie dawała możliwości budowania wyróżniającego się wizerunku. Wymienione w niej cele były i są istotne, lecz realizacja ich przez szpital jest przecież koniecznością, a nie sposobem na wyróżnienie. Zbyt szeroki zakres i skomplikowany zapis treści misji sprawiły, że pracownicy nie potrafili jej zapamiętać, zrozumieć i utożsamiać się z jej celem.

 

Czas przeformułować nasze credo. Misja powinna jasno i zwięźle wyrażać intencje organizacji, być „okrzykiem bitewnym” załogi, elementem integrującym pracowników i skierowanym do adresata. Adresatem przedstawionych powyżej misji naszej placówki byli niezmiennie pacjenci. To dla nich od początku swojej działalności szpital oferuje usługi specjalistyczne o wysokiej jakości, dąży do promowania zdrowego stylu życia, zakupu nowoczesnego sprzętu oraz dba o atmosferę sprzyjającą powracaniu do zdrowia. To z myślą o nich skonstruowana została również nowa misja – myśl przewodnia szpitala:

 

"Pacjent wartością najwyższą naszego szpitala"

 

"Patiens bonum supremmum nostri valetudinarii"